ADHD-TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA DZIECI, MŁODZIEŻY I RODZICÓW
TERAPIA
BEHAWIORALNA DZIECI
TERAPIA
POZNAWCZO-BEHAWIORALNA DZIECI I MŁODZIEŻY
Zapraszam na terapię dzieci z ADHD
Zapraszam rodziców na warsztaty: Jak radzić sobie z trudnościami i pomóc dziecku
Twoje dziecko, być może ma trudności z listy poniżej:
·
nie może
usiedzieć na krześle,
·
rozprasza się
pod wpływem bodźców zewnętrznych,
·
ma gorsze
poczucie upływającego czasu,
·
ma osłabioną
zdolność refleksji nad tym co się zdarzyło,
·
ma kłopoty z
przewidywaniem skutków działań,
·
trudności z
przestrzeganiem ustalonych zasad,
·
trudności z
zaplanowaniem etapów rozwiązywania problemów,
·
ma niestabilny
nastrój,
·
trudność z utrzymaniem
poziomu motywacji na poziomie pozwalającym na ukończenie zadania
·
jest
niecierpliwe przy oczekiwaniu na swoją kolej,
·
odpowiada na
pytania, zanim je usłyszy do końca,
·
nie przestrzega
instrukcji otrzymanych od innych,
·
nie wykonuje
poleceń,
·
ma trudność z
dłuższym skupieniem się na zadaniach lub czynnościach,
·
często
przerzuca się z jednej nieukończonej czynności na inną,
·
hałaśliwie
zachowuje się podczas zabawy,
·
jest nadmiernie
gadatliwe,
·
przerywa innym
lub wtrąca się w rozmowę,
·
nie słucha tego
co ktoś mówi,
·
ma trudność z
odczytywaniem sygnałów niewerbalnych wysyłanych przez innych (czy inni są
zadowoleni czy nie z ich postępowania),
·
impulsywnie
bije, uderza, popycha rówieśników, popada w konflikty,
·
często gubi
rzeczy potrzebne do zadań lub zajęć w szkole,
·
często angażuje
się w niebezpieczne działania,
Może to nie jest złe wychowanie, jak zarzucają Ci inni,
tylko ADHD
Pomóc może terapia z psychologiem :
- budowanie poczucia wartości i wzmacnianie motywacji(np. prowadzenie dzienniczka dobrych zdarzeń),
- uczenie dziecka kontrolowania zachowań: opanowanie odruchów złości i impulsywnych zachowań,
- uczenie sposobów rozładowania złości,
- kształtowania umiejętności prospołecznych: reagowania na porażki, unikania bójek, rozpoczynania i kontynuowania właściwych relacji rówieśniczych,
- odczytywanie emocji i mowy ciała wyrażanych przez innych i zachowanie zgodne z oczekiwaniami społecznymi,
- wydłużanie czasu koncentracji uwagi na zadaniu,
oraz warsztaty dla rodziców z psychologiem:
- Postępowanie z dzieckiem aby osiągnąć zamierzony efekt np. sposób komunikowania się z dzieckiem:
- Informacja, że …minut nastąpi zmiana aktywności
- Przypomnienie, że nastąpi zmiana aktywności
- Jasne i krótkie wypowiedzenie polecenia
- Sprawdzenie, czy dziecko zrozumiało co ma zrobić
- Wykonanie polecenia przez dziecko
- Pochwała po wykonaniu zadania
- Sposób reagowania rodzica po zachowaniu trudnym
- Pozytywna uwaga
- 4 kroki do zastosowania konsekwencji (przypomnienie zasady, wyrażenie swoich uczuć, zagrożenie konsekwencjami, wyciągnięcie konsekwencji)
- Sposoby skupiania uwagi dziecka
- Metoda żetonowa
- Kontrakt
- Stały rytm dnia, rytuały
- Dziennik dobrych zdarzeń
Na podstawie
„Oswoić ADHD” Przewodnik dla rodziców i nauczycieli dzieci nadpobudliwych
psychoruchowo. Beata Chrzanowska, Justyna Święcicka, wydanie 2

Komentarze
Prześlij komentarz