ADHD-TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA DZIECI, MŁODZIEŻY I RODZICÓW

 

TERAPIA BEHAWIORALNA DZIECI

TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA DZIECI I MŁODZIEŻY

 

Zapraszam na terapię dzieci z ADHD

Zapraszam rodziców na warsztaty: Jak radzić sobie z trudnościami i pomóc dziecku



Twoje dziecko, być może ma trudności z listy poniżej:

    ·       nie może usiedzieć na krześle,

    ·       rozprasza się pod wpływem bodźców zewnętrznych,

    ·       ma gorsze poczucie upływającego czasu,

    ·       ma osłabioną zdolność refleksji nad tym co się zdarzyło,

    ·       ma kłopoty z przewidywaniem skutków działań,

    ·       trudności z przestrzeganiem ustalonych zasad,

    ·       trudności z zaplanowaniem etapów rozwiązywania problemów,

    ·       ma niestabilny nastrój,

    ·       trudność z utrzymaniem poziomu motywacji na poziomie pozwalającym na ukończenie zadania

    ·       jest niecierpliwe przy oczekiwaniu na swoją kolej,

    ·       odpowiada na pytania, zanim je usłyszy do końca,

    ·       nie przestrzega instrukcji otrzymanych od innych,

    ·       nie wykonuje poleceń,

·       ma trudność z dłuższym skupieniem się na zadaniach lub czynnościach,

·       często przerzuca się z jednej nieukończonej czynności na inną,

·       hałaśliwie zachowuje się podczas zabawy,

·       jest nadmiernie gadatliwe,

·       przerywa innym lub wtrąca się w rozmowę,

·       nie słucha tego co ktoś mówi,

·       ma trudność z odczytywaniem sygnałów niewerbalnych wysyłanych przez innych (czy inni są zadowoleni czy nie z ich postępowania),

·       impulsywnie bije, uderza, popycha rówieśników, popada w konflikty,

·       często gubi rzeczy potrzebne do zadań lub zajęć w szkole,

·       często angażuje się w niebezpieczne działania,

 

    Może to nie jest złe wychowanie, jak zarzucają Ci inni, tylko ADHD

    Pomóc może terapia z psychologiem :

    • budowanie poczucia wartości i wzmacnianie motywacji(np. prowadzenie dzienniczka dobrych zdarzeń),
    • uczenie dziecka kontrolowania zachowań: opanowanie odruchów złości i impulsywnych zachowań,
    • uczenie sposobów rozładowania złości,
    • kształtowania umiejętności prospołecznych: reagowania na porażki, unikania bójek, rozpoczynania i kontynuowania właściwych relacji rówieśniczych,
    • odczytywanie emocji i mowy ciała wyrażanych przez innych i zachowanie zgodne z oczekiwaniami społecznymi,
    •  wydłużanie czasu koncentracji uwagi na zadaniu,

    oraz warsztaty dla rodziców z psychologiem:

    • Postępowanie z dzieckiem aby osiągnąć zamierzony efekt np. sposób komunikowania się z dzieckiem:

    1. Informacja, że …minut nastąpi zmiana aktywności
    2. Przypomnienie, że nastąpi zmiana aktywności
    3. Jasne i krótkie wypowiedzenie polecenia
    4. Sprawdzenie, czy dziecko zrozumiało co ma zrobić
    5. Wykonanie polecenia przez dziecko
    6. Pochwała po wykonaniu zadania

    • Sposób reagowania rodzica po zachowaniu trudnym
    • Pozytywna uwaga
    • 4 kroki do zastosowania konsekwencji (przypomnienie zasady, wyrażenie swoich uczuć, zagrożenie konsekwencjami, wyciągnięcie konsekwencji)
    • Sposoby skupiania uwagi dziecka
    • Metoda żetonowa
    • Kontrakt
    • Stały rytm dnia, rytuały
    • Dziennik dobrych zdarzeń

 

Na podstawie „Oswoić ADHD” Przewodnik dla rodziców i nauczycieli dzieci nadpobudliwych psychoruchowo. Beata Chrzanowska, Justyna Święcicka, wydanie 2 

 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Stres, lęk, niepokój- jak go oswoić i poczuć pełnię szczęścia.

Rodzicu w Nowym Roku zrób miejsce na „nowe” w swoim życiu.